Canada en Alaska - Reisverslagen van y-VET-te gek - WaarBenJij.nu Canada en Alaska - Reisverslagen van y-VET-te gek - WaarBenJij.nu

Canada en Alaska

Samen met mijn maatje Rob Driessen heb ik een expeditie tocht gemaakt in Yukon, Canada. Maar liefst 320 km per kano door het prachtige land waar er meer beren en wolven zijn dan mensen.

Van zwaar peddelende dagen tot rustig drijvende uren hebben wij genoten van de wisselende landschappen en dieren. Beren die voor onze kano de ijskoude hard stromende rivier met gemak overzwommen tot veelvraten, bevers, otters en zee arenden toe. Zelfs een wolf met een prooi en wat is er nou een mooier als bij volle maan en kampvuur de wolven horen huilen..... eindelijk je kano uit kunnen en dat je MOET plassen terwijl je bovenop de verse beren sporen zit!

Na het kano-avontuur hebben we verschillende hikes gelopen in het Kluane National Parc. In Alaska hebben wij de zalmtrek mogen aanschouwen en beren van dichtbij kunnen spotten! Zwarte beren, grizzly's, baby grizzlyss en zelfs een blonde grizzly zijn voorbij gekomen. Rivieren vol met bald eagles en andere roofvogels.

Kortom een reis die je MOET ervaren. Waar wij beren stonden te spotten zaten jullie thuis discovery 'maand' van de Yukon te kijken. Het zelfde plaatje maar dan anders ;-)

Wil jij ook zo'n ervaring op doen onder leiding van deskundige begeleiding? Dat kan! Wij hebben hebben een training samengesteld om de verbinding met jezelf, en anderen in deze prachtige omgeving te creëren.
Kijk op: http://www.ic-you.nl/international.html voor meer info.

IC-Yukon staat vol beproevingen en is uniek vanwege
gebundelde krachten vanuit de jarenlange ervaring uit het
Korps mariniers,en vanuit ervaring in de begeleiding bij
persoonlijke ontwikkeling en groei.